Okłady

Okład z borowiny – borowina należy do grupy torfów, które powstają w wyniku nakładania się na siebie kolejnych warstw obumarłych szczątków roślinnych i zwierzęcych. Zostają one poddane naturalnemu procesowi rozkładu z formy organicznej do mineralnej przy udziale mikroorganizmów. Właściwości termiczne borowiny sprawiają, że wpływa ona poprzez bezpośredni kontakt na skórę, jak również pośrednio na narządy wewnętrzne. Borowina pobudza krążenie, tym samym dotlenia komórki; działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie. Jest szczególnie polecana w chorobach reumatycznych, zwyrodnieniowych, stanach po urazach narządu ruchu, przeciążeniach mięśni. Należy zaznaczyć, że zabieg ten ze względu na właściwości borowiny dość mocno obciąża organizm pacjenta. Zabiegu nie należy wykonywać w przypadku: ostrych infekcji i stanach podgorączkowych; stanach zapalnych w fazie ostrej i podostrej; niewydolności oddechowej; nieuregulowanych schorzeniach kardiologicznych; ciąży; świeżych urazów; cukrzycy; chorób zakaźnych; skłonności do krwawień; choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy; chorób nerek i pęcherza moczowego; odwapnień układu kostnego; zaburzeń układu hormonalnego; zaburzeń czucia; chorób nowotworowych; uszkodzeń skóry; stanów znacznego osłabienia i wycieńczenia.

plecy (20min) – 20zł

Okład z Biszofitu Połtawskiego – to naturalny środek balneologiczny o wysokiej zawartości minerałów i mikroelementów. Biszofit Połtawski jest bogaty w: brom, żelazo, chlor, a przede wszystkim w cenny dla naszego organizmu magnez. Przynosi ulgę w bólach (stawów, kręgosłupa, reumatycznych), zwyrodnieniach kręgosłupa, przykurczach mięśni, zwichnięciach, urazach, żylakach kończyn dolnych.

plecy (20min) – 20zł