Refleksologia stóp

Refleksologia to nauka o refleksach, które znajdują się w stopach i mają bezpośrednie połączenie ze wszystkimi gruczołami, organami i częściami ciała. Refleksologia to nie akupresura, refleksoterapia czy masaż. To chodzenie kciukiem i palcami z jednostajną siłą ucisku pod zmiennym kątem.

W ludzkiej stopie znajduje się ponad 7200 zakończeń nerwowych, które mają bezpośrednie połączenie z mózgiem, a równocześnie ze wszystkimi częściami ciała. Zdrowe ciało to złożona maszyna, gdzie wszystkie części pracują w równowadze poprzez prawidłowe funkcjonowanie układów, gruczołów, narządów i zachodzących przemian chemicznych. Utrata kontroli choćby jednej składowej, powoduje zaburzenia odczuwalne w całym organizmie.

Zabieg refleksologii polega na dokładnym „przejściu” terapeutycznym całej stopy. W przypadku zdrowego organizmu, bez jakichkolwiek dolegliwości zabieg jest bezbolesny. Jeśli występują zmiany wizualne (odmienny kolor naskórka, zrogowacenia) lub rejony sprawiające ból, jest to sygnał o istniejącym problemie.

Refleksolog nie jest lekarzem, nie diagnozuje, nie przepisuje leków, natomiast potrafi odczytać mowę stóp. Często ból i zmiany w stopie pojawiają się wcześniej niż w organizmie.  Mając takie informacje zasugeruje wizytę u lekarza w celu potwierdzenia swoich spostrzeżeń. Powtarzanie zabiegów refleksologii ma na celu doprowadzenie naszego systemu do balansu biologicznego, usprawnienie cyrkulacji krwi, wyciszenie układu nerwowego, likwidowanie bólów, odblokowanie zatorów w organizmie poprzez wykorzystanie osobistego systemu obronnego każdego z nas.

Zabiegi refleksologii są metodą bezinwazyjną i w żadnym przypadku nie mogą zaszkodzić, a ze względu na swoją uniwersalność mogą być stosowane w każdych warunkach wymagających naszej interwencji. Szczególnie są polecane dla osób aktywnych zawodowo, narażonym na stres i życie w pędzie, osobom starszym, wszystkim (w tym także dzieciom) mającym problemy emocjonalne, trudności z rozładowaniem napięcia czy złości, a także parom starającym się o dziecko.

• przeszczepy narządów;
  • obrzęk serca, rozedma płuc;
  • silne infekcje  bakteryjne, np. angina;
  • ostre zapalenie wątroby;
  • utrzymująca się wysoka gorączka;
  • otwarte rany na stopach, czynne stany zapalne, owrzodzenia;
  • kurzajki, brodawki;
  • zaawansowana grzybica stóp
  • żylaki na stopach, zakrzepica;
  • kobiety w ciąży (I trymestr), ciąża zagrożona.

około 60min – 80zł